Cookie beleid FVC

De website van FVC is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

2 januari 2015

Accommodatie

Onbekend

Dag 1.

In de nacht van 1 op 2 Januari, om 02.00 uur moesten we verzamelen bij Fvc.
Om goed 02.20 uur vertrokken we met een zo goed als volle bus richting Schiphol. Bij Franeker hebben we Erik en Djurre nog opgepikt. Om goed 04.15 uur waren we op Schiphol, en konden we met de hele groep gaan inchecken.
Na een beetje rondhangen op Schiphol, vertrokken we om goed 07.00 uur, voor een vlucht van een kleine 3 uur richting Malaga. Rond de klok van 10 uur zetten we voet op Spaanse bodem. Het was toen al stralend mooi weer, met bijna 20 graden. Na alle bagage compleet te hebben, konden we per touringcar vertrekken naar Marbella. Een ritje van ongeveer 45 minuten. Bij aankomst bij ons hotel, hotel El Faro, stond Jos ons al op te wachten, om ons van de benodigde informatie te voorzien. Hierna kregen de jongens de tijd, om zich om te kleden, en klaar te maken voor de lunch, en aansluitend de 1e training. Om goed 12.30 uur zat iedereen lekker te eten, in Loungebar Hestia. Om 14.00 uur, vertrokken we per bus richting de trainings- accommodatie. En wat is het dan een genot, om onder geweldige omstandigheden, met een mooie gretige selectie van 18 man te kunnen trainen. Er werd een uur lang goed en scherp getraind, en daarna werd het het laatste half uur allemaal wat minder. De meeste jongens hadden echt last van vermoeidheid, maar dat is ook niet zo raar, als je net oudjaarsnacht hebt gehad, en de volgende nacht ook nog eens hebt over geslagen.
Na een kleine 1,5 uur was het mooi geweest, en vertrokken we weer richting het hotel.
Hier hadden de jongens tot 18.30 uur vrije besteding. Om 18.30 uur was iedereen weer present in Loungebar Hestia, waar het diner werd genuttigd. Na afloop van het diner, was iedereen vrij, om te doen wat ze wilden. De meesten vertrokken al snel richting het hotel, om daar een potje te pokeren.

Dag 2.

Het was vroeg dag voor iedereen, want om 9.00 uur stond het ontbijt al op het programma.
Het was deze ochtend maar goed, dat de meesten nog wakker gemaakt werden om 8.30 uur.
Anders had waarschijnlijk niet iedereen aan de ontbijt tafel gezeten. Haha. Na een heerlijk
ontbijtje, stond om 10.30 uur de 2e training op het programma. Deze training was het 1e half
best wel pittig, en helemaal door de bijna tropische temperatuur. Maar het moet wel gezegd
worden, dat er niemand was die klaagde of zuurde, en iedereen vol gas trainde. Na een kort
en klein positiespelletje, en lekkere afwerkvorm, en een goeie afsluitende partij, zat ook de
2e training er al weer op. Deze training was ook niet de enige inspanning die deze dag op het
programma stond. Er stond ´s middags na de lunch, namelijk nog een voetvolley toernooi op
het strand op het programma. Er waren 5 teams gemaakt, en het ging er bij een aantal jongens
behoorlijk fanatiek aan toe. Maar er werd vooral ook heel veel gelachen met z'n allen. En dat
was ook een belangrijk punt voor dit trainingskamp. Teambuilding!! Om 18.30 uur, stond er
weer een heerlijk diner buffet voor ons klaar, en om 20.00 uur, vertrokken we met een groep
van 29 personen richting Malaga, voor een bezoek aan de wedstrijd Malaga - Almeria. De
wedstrijd zelf, was niet om aan te gluren, maar het was wel een hele ervaring, om het mee
te maken. Het mooiste was misschien nog wel, dat de pizza´s en andere eterijen niet aan te
slepen waren, bij onze jongens! Om goed 01.00 uur waren we weer terug bij het hotel, en
was het voor de jongens ook gelijk tijd om naar hun kamers te gaan. Als begeleiding zijnde,
hebben we nog 1 klein afzakkertje genomen in Smitties bar, welke recht tegen over ons hotel
zat. Voor degene die wil weten, hoe we bij de naam Smitties bar zijn gekomen, die kan dat
vragen aan Henk Smit.

Dag 3.

Ook deze dag begon met een heerlijk ontbijtje in Loungebar Hestia, om 09.00 uur. In tegenstelling tot de eerste ochtend, was het nu de verantwoordelijkheid van de  jongens zelf, om op tijd bij het ontbijt te zijn. Dit ging bij bijna iedereen goed. De rest van de ochtend was ontspannen en rustig, aangezien er ´s middags een oefenwedstrijd op het programma stond. De jongens moesten dan ook in wedstrijd kleding bij de lunch van 12.00 uur verschijnen. Na een heerlijke lunch, vertrokken we richting San Pedro, waar er om 14.30 uur afgetrapt werd tegen UD San Pedro onder 16. De omstandigheden bleken zwaar, met een temperatuur van bijna 27 graden, en een tegenstander die hier in de 3e divisie niet zou misstaan. De jongens konden dus vol aan de bak, want ook deze wedstrijd wilden we niet verliezen. In de 1e helft bleek echter, dat we moeite hadden met de omstandigheden, en het spel van de Spanjaarden. We gingen dan ook met een 2-0 achterstand de rust in. Er vonden een aantal wijzigingen plaats, en in de 2e helft was het spelbeeld heel anders. Wij waren de bovenliggende partij, en het tempo ging ook omhoog. Dit resulteerde in een snelle 2-2, en zelfs een 2-3 voorsprong. Een kleine 10 minuten voor tijd werd het toch nog 3-3. Bij de meesten was het pijpje wel aardig leeg, maar er werd toch nog een tandje bijgeschakeld, om toch nog de overwinning te pakken. En de beloning hiervoor, kwam 2 minuten voor tijd, en zo sloten we ook deze wedstrijd winnend af. En blijven we dus ook op Spaanse bodem, nog steeds ongeslagen. Na afloop van de wedstrijd werden er nog wat foto´s gemaakt, en kon de terug reis naar het hotel beginnen. Dit was een ritje van slecht 15 minuten. Na aankomst bij het hotel, kregen de jongens de tijd om te douchen en te ontspannen. Om 18.30 uur stond alweer het laatste diner buffet op het
programma, en dus ook het begin van de laatste avond. Na het diner, werd de avond afgesloten, met een klein feestje in Smitties Bar.

Dag 4.

Het programma van de laatste dag, hebben we in overleg een beetje aangepast en om gegooid. De laatste training kwam te vervallen, en het ontbijt werd naar 09.30 uur verschoven. Na het ontbijt moest iedereen hun spullen inpakken, en de kamers opruimen. Om 11.30 uur moest iedereen zich bij mij op de kamer melden, om daar hun koffers en andere spullen neer te zetten. Na een korte inspectie van alle kamers, vertrokken we rond 12.00 uur voor een wandeling van een kleine 8 kilometer, richting Puerto Banus. Dit is het rijke gedeelte van Marbella. Deze wandeling, kwam ter vervanging van de laatste veld training in de plaats. Eenmaal aangekomen in de haven van Puerto Banus, keek je je ogen uit, aan de dure auto´s, boten en winkels. Na goed een half uur rond kijken, vertrokken we per taxi´s terug naar het hotel. Hier kreeg iedereen nog wat vrije tijd, welke de meesten benutten, om naar de Burger King te gaan! Haha. Om 16.00 uur, stond het afsluitende snackbuffet in Loungebar Hestia op het programma. Dit was tevens de afsluiting, van 4 fantastische dagen in Marbella!! Om goed 17.30 vertrokken we richting het vliegveld van Malaga, voor de terugvlucht richting het koude Nederland. Om goed 20.20 uur vertrokken we richting Schiphol. Daar aangekomen, stond Jouke ons al op te wachten, om ons weer veilig terug te brengen met de Fvc bus. Rond de klok van 02.00 uur waren we terug in Leeuwarden, en zat het trainingskamp er helemaal op!

Het was een geweldige ervaring voor de jongens, en we hebben goed kunnen trainen, en een goeie en nuttige wedstrijd gespeeld! De organisatie in Marbella, door Jos Langeland en zijn team van Hestia, was allemaal fantastisch en tot in de puntjes geregeld! Ik hoop, dat dit trainingskamp, de basis heeft gelegd voor een fantastische 2e seizoenshelft, met als bekroning het kampioenschap, wat we vanaf het begin van het seizoen als doelstelling hebben gesteld!

Tot slot wil ik nog een aantal mensen bedanken, voor het mede mogelijk maken van dit trainingskamp.

Te beginnen met de sponsors, te weten: Erik Seerden, Ronald Spoelstra, en niet te vergeten, alle doel-puntensponsors, welke de jongens zelf hebben geregeld!

Ook wil ik alle mensen bedanken, die als begeleiding zijn mee geweest. Te weten: Jaap Vosman, Rene Faber, Ronald Spoelstra, Erik Seerden, Eddy Leemburg, Henk Smit, Patrick de Jong en Tim Terpstra.

En als laatste, maar zeker niet onbelangrijk, wil ik namens de hele groep, Jouke bedanken, voor het brengen en halen, van en naar Schiphol!! Helemaal, omdat het 2 keer in de nacht was! TOP!!

Ik hoop een ieder weer te zien, bij de eerstvolgende wedstrijd van FVC B1!

Mark Kleisma

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!