Google analytics Toestaan Niet toestaan

Persbericht - Tweede elftal

1 november 2019 13:15

Marcel Rijpstra

Vandaag heeft FVC het volgende persbericht naar buiten gebracht:

LEEUWARDEN – De voetbalvereniging Friesche Voetbal Club (FVC) heeft tot haar grote spijt moeten besluiten om haar tweede elftal, spelend in de eerste reserveklasse voor senioren, terug te trekken uit de competitie. Het blijkt dat het voor de club niet langer mogelijk is om dit team op zondag in voltalligheid te kunnen laten voetballen.

Voor dit besluit zijn verschillende oorzaken aan te wijzen en deze zijn voornamelijk: een groot aantal langdurige blessures, het niet meer in staat zijn om de open plaatsen op te vangen met spelers uit de andere seniorenteams en/ of JO19-junioren, een teruglopende belangstelling bij jonge senioren om op zondagmorgen vroeg te voetballen en daarmee samenhangend de toenemende belangstelling voor het voetbal op zaterdag.

Voorzitter Atte Haagsma: “Wij hebben als FVC van alles geprobeerd om het team in stand te houden, maar uiteindelijk rest ons helaas niets anders dan dit besluit te moeten nemen. Wij beschouwen dit als een groot verlies voor de club en als een voortschrijdende afkalving van het voetbal op zondag”.  De KNVB is inmiddels geïnformeerd over het besluit van de club.

Over FVC

De Friesche Voetbal Club is opgericht in 1919 en is gehuisvest op sportcomplex Wiarda in Leeuwarden. FVC is een familiare club met een professionele organisatie. De teams trainen twee keer per week en de selectie teams, die voornamelijk hoofdklasse spelen, kunnen drie keer trainen. Door het POP-principe (Plezier, Opleiding en Ontwikkeling, Prestatie en in die volgorde) toe te passen weet de club goede resultaten te behalen. Een ander speerpunt is het streven om de eerste selectie te laten bestaan uit 80% eigen spelers. De eerste selectie speelt momenteel in de eerste klasse.

Bron: Bestuur

Lees meer over:
FVC 2 FVC Bestuur FVC Senioren

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!